Johannes Mosskin, tillförordnad generalsekreterare för Mattecentrum

Johannes Mosskin, tillförordnad generalsekreterare för Mattecentrum

Johannes Mosskin kliver in som tillförordnad generalsekreterare för den ideella föreningen Mattecentrum under Ellen Erikssons föräldraledighet mellan 5 juli 2024 -1 juni 2025.

”Jag är väldigt stolt och hedrad över förtroendet att få leda Mattecentrums verksamhet under kommande året. Med runt 550 engagerade volontärer från Östersund till Malmö och digitala plattformar med hundratusentals besökare varje månad gör Mattecentrum ovärderliga insatser för att stärka barn och ungas självförtroende samt kunskaper i matematik”, säger Johannes Mosskin.

Johannes kommer senast från en roll som Public Relations Advisor på Right Livelihood-stiftelsen. Han har lång erfarenhet av arbete med barn och unga och har arbetat över tio år inom civilsamhället, bland annat som generalsekretarare för Läkare i världen.

”Johannes blir en stor tillgång för Mattecentrums fortsatta förändringsresa under nuvarande generalsekreterares föräldraledighet. Hans erfarenheter och kvalifikationer kommer väl till pass i en tid där fler och fler ser behovet av ökad tillgång på stöd i STEM-ämnen och framförallt matematik”, säger Carina Tovi, styrelseordförande Mattecentrum.

För mer information vänligen kontakta:

Maria Bucher

Kommunikationsansvarig