Jag leder Hjärna - hjärnålderns nya ledare

100% har en - alla kan utnyttja den bättre.

Ta ledarskapet till en ny nivå genom att förstå hur hjärnan hjälper och stjälper dig. En nivå där resultaten blir bättre, frustrationerna färre och relationerna starkare. Lär dig bygga tillit snabbare, passera filtren mer effektivt, påverka den mentala kartan och optimera ditt eget och andras tillstånd.

Varför det blir som det blir och hur det kan bli som du vill. Neuroscience, NLP och ledarskap ihopknutet till något användbart.

Boken "Jag Leder Hjärna" hjälper dig att bli en bättre ledare genom att ge dig nycklarna som ger dig tillgång till dina egna och andras resurser.

”En annorlunda managementbok som inte bara är nyttig utan också kul att läsa.”

”Mycket läsvärd och givande managementbok med hög igenkänningsfaktor. Teori blandat med konkreta situationer och tips på lösningar ger en hjälp i vardagen. En bok jag Hjärna rekommenderar.” Claes Eliasson, VD, Resources Global Professionals

Jag leder Hjärna handlar om dig som ledare. Om oron över att inte ha räckt till, frustrationen när du inte nått fram och förvirringen när andra reagerat oväntat. Men framförallt handlar den om förmågan att klara av mer än du tror. Om knepen som gör att du blir förstådd och nyfikenheten som gör att du förstår.

”Jag gillar upplägget att väva in levande exempel. Genom att vi får följa Anna, Peter, Johan och Sandra, blir boken rolig att läsa. Bra modeller och verktyg får liv på ett sätt som gör dem mer relevanta och användbara. Läs den!” Elisabeth Wicklin, Vice VD, Nova Agentum

Boken förklarar varför det blir som det blir och hur det istället kan bli som du vill. Varför din hjärna försätter dig i knepiga situationer och hur du kan få din hjärna att hjälpa dig istället för att stjälpa dig. Neuroscience, NLP och ledarskap knyts ihop till något nytt och användbart.

”En läsvärd bok som ger en bra förståelse för NLP och konkreta tankar om hur man applicerar NLP som ledare.” Magnus Kull, NLP Master Trainer, Coach2Coach

Jag leder Hjärna är perfekt för dig som inte nöjer dig med checklistor utan vill veta hur och varför de fungerar. För dig som inte bara vill ha en verktygslåda utan också vill kunna snickra. För dig som inte nöjer dig med att bara vara bra utan strävar efter att bli bättre.

Författare: Maria Engström Eriksson

Förlag: Recito Förlag

Bandtyp: Danskt band
Språk: Svenska
Utgiven: 201201
Antal sidor: 322
Vikt i gram: 500
ISBN10:917517104X
ISBN13:9789175171043

För mer information kontakta Maria Engström Eriksson mobil: 0707-788677, e-post: maria.ee@matheva.se. För elektroniskt recensions exemplar kontakta förlaget på info@recito.se

Maria Engström Eriksson är civilingenjör, affärsutvecklare, föreläsare, NLP Trainer och ICC certifierad coach. Med mer än tjugo års erfarenhet och en solid förståelse för affärer, tillväxt, ledarskap och företagande kombinerar hon neuroscience, Neuro Linguistic Programming och coaching för att hjälpa företag och individer att bryta Lagomkurvan och trotsa Jantelagen.

• nlp
  • neuroscience
  • managementbok
  • management
  • litteratur
  • ledarskap

Bryt Lagomkurvan och trotsa Jantelagen

Med kunskap, tydliga processer, konkreta verktyg och en äkta passion åstadkommer vi resultat - inte bara rapporter.