Mathems Gröna grillåda kommer färdigpackad med gröna godsaker som får dig att briljera vid grillen

Mathem lanserar Gröna Grillådan för en grönare sommar

Mathem tar sin gröna satsning till nya höjder genom att introducera den Gröna Grillådan. Efter den framgångsrika lanseringen av den Gröna julkassen under december, erbjuder Mathem nu grillentusiaster en smakfull möjlighet att addera mer grönt på tallriken under sommarsäsongen.

Mathems Gröna Grillåda är en färdigpackad låda med fräscha och inspirerande gröna godsaker som är perfekta för alla sommarens grillningar. Syftet med den Gröna Grillådan är att med enkla medel och gröna ingredienser främja en mer hälsosam och hållbar livsstil, samtidigt som de tillhörande recepten ger utrymme för att briljera vid grillen.

- Den Gröna Grillådan är det perfekta valet för grillentusiaster som vill utforska spännande gröna alternativ och upptäcka nya smaker och råvaror som gör sig utmärkt på grillen i sommar. Vi på Mathem är väldigt stolta över att kunna erbjuda kvalitativa produkter som gör det enkelt för våra kunder att välja grönt och samtidigt njuta av fantastisk smak, säger Mari Bergman, kock och content creator på Mathem.

Historiskt sett går trenden kring att byta ut kött mot grönt upp och ned, i takt med att konsumenternas preferenser förändras, och enligt siffror från Dagligvaruindex minskade försäljningen av frukt och grönt med cirka fyra procent under 2023. Med lanseringen av den Gröna Grillådan vill Mathem inspirera kunder till att våga testa på gröna alternativ, paketerat till ett rabatterat pris, för att vända den negativa trenden.

- Den här lanseringen är en del av Mathems engagemang för hållbarhet och att erbjuda våra kunder hälsosamma och miljövänliga alternativ. Genom att kontinuerligt utveckla vårt frukt- och gröntsortiment strävar vi efter att möta kundernas efterfrågan på gröna alternativ och inspirera till en grönare livsstil, säger Viktor Eriksson Yeomans, Business Area Manager på Mathem.

För mer information och för att beställa Gröna Grillådan, klicka dig in på Mathems hemsida här!