MatHem anställer ny CFO för att möta ökad efterfrågan

Näthandelsföretaget MatHem med fullsortiments matbutik och färdiga matkassar växer så det knakar. För att möte den ökade efterfrågan på företagets tjänster har MatHem nu anställt en ny CFO - Mattias Berg som senast kommer från en tjänst som Europachef på prisjämförelsesiten NexTag i London.

Mattias Berg har en bakgrund inom e-handel och finansbranschen. Innan rollen som Europachef på NextTag har Mattias varit UK Country Manager och CFO på PriceRunner och flyttar nu tillbaka till Sverige efter flera år utomlands.

- Det känns väldigt roligt att sätta igång med MatHem, säger Mattias Berg. MatHem har visat en fantastisk tillväxt och har en stor potential att växa ännu mer i framtiden. Jag hoppas kunna ta med mig mina erfarenheter från den brittiska marknaden till att utveckla MatHem vidare.

MatHems VD Tomas Kull kommenterar:

- Mattias är ett fantastiskt tillskott i arbetet med vår fortsatta expansion. Hans gedigna erfarenhet från både utländsk e-handel, onlinemarknadsföriing, sökmotoroptimering och vana att leda större organisationer kommer väl till pass i vår organisation och det känns väldigt roligt att just Mattias har börjat hos oss.

MatHem nylanserade sin hemsida för två år sedan och har sedan dess vuxit i rasande takt. I våras annonserade MatHems delägare Verdane Capital att de skjuter till ytterligare 20 MSEK till verksamheten. MatHem har sedan i våras även anställt två nya onlinemarknadsförare och flertalet chaufförer, plockare och kundtjänstmedarbetare.  Företaget levererar nu i Storstockholm, Uppsala, Södertälje, Malmö, Lund, Helsingborg och Göteborg.

För mer information:

Tomas Kull, VD MatHem, 070 - 581 12 07

Om MatHem.se
MatHem.se är ett av de ledande e-handelsföretaget som har en komplett matbutik på nätet och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm , Uppsala, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.