Gällande MasterCards hemsida

Purchase, NY, 9 december, 2010 – MasterCard har gjort stora framsteg i att återupprätta full service på hemsidan. Kortinnehavarnas kontouppgifter har inte utsatts för risk och vår processkapacitet har inte påverkats. Samtidigt som vi har sett begränsade avbrott i vissa webbaserade tjänster, kan kortinnehavare fortsätta att använda sina kort för säkra transaktioner globalt.

För mer information vänligen kontakta:

Presskontakt MasterCard

mastercard.presskontakt@bm.com

Om MasterCard
MasterCard skräddarsyr och tillhandahåller innovativa lösningar och tjänster till banker och finansbolag och underlättar med sin verksamhet både betalningar och transaktioner. MasterCard fokuserar på snabbhet, säkerhet och smidighet för både företag och konsumenter och skapar samtidigt nya möjligheter som gynnar den globala handeln. Under 2009 genererades 2,5 biljoner dollar i bruttovolym av dess produkter och konsumenter världen över. Drivet av MasterCard Worldwide Network – det snabbaste nätverket för betalningshantering i världen - hanterar MasterCard mer än 22 miljarder transaktioner varje år och har kapacitet att hantera 140 miljoner transaktioner per timme, med en genomsnittlig svarstid på 140 millisekunder och med 99,99 procents tillförlitlighet.

MasterCards verksamhet omfattar tre områden; franchise av kortutgivning och inlösen, processning för betalningstransaktioner samt konsultverksamhet. Under ett år genomförs ca 21 miljarder betalningstransaktioner. Varumärkesportföljen inkluderar MasterCard ®, Maestro ® och Cirrus ® och förser konsumenter och företag med betalningslösningar i fler än 210 länder runtom i världen. För mer information, besök www.mastercardworldwide.com eller www.mastercard.se. Följ oss på Twitter: @mastercardnews