VTN CI 3000 – ny stålsax för de tuffaste utmaningarna

Enastående prestanda och maximal styrka i förhållande till sin vikt. Det kännetecknar stålsaxen CI 3000 från VTN. Den nya ramen är smidigare, starkare och mycket lättare. Serien passar maskiner från 2,5 ton till 110 ton och kan monteras på sticka eller bom. Stålsaxen presenteras av AMAS på årets MaskinExpo, Nordens största maskinmässa.

VTN:s nya stålsax CI 3000 klarar flera utmaningar, både totalrivning (rivning av kompletta järnkonstruktioner) och rivning på marknivå (gjuterier, soptippar, skrotgårdar). Kroppen är gjord i Hardox 400 som garanterar säkerhet och pålitlighet även i de mest krävande jobben.

Med rotation har maskinföraren alltid stålsaxen i rätt läge för att klippa. Som standard är stålsaxen utrustad med ”accelerationsventiler” som minskar stängnings- och öppningstiderna på saxen. Knivarna har en trapetsformad profil som förbättrar skärlinjen.

VTN saxen är extremt mångsidig och lämpar sig för många olika arbetsuppgifter.

Vad är nytt?

• Ny design
  • 360° hydraulisk rotation med topplacerad motor
  • Mer klippkraft
  • Mångsidiga klippskär
  • Vändbara klippskär (4ggr)
  • Förenklat hydraulsystem

Läs mer om nya stålsaxen CI3000.

Se även produktblad.

AMAS Svenska AB
info@amas.se
amas.se

• rivningsarbete
  • rivning
  • stålsax

MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.