Svenska lärare erbjuds gratis skolmaterial från MSC

Svenska lärare erbjuds gratis skolmaterial från MSC

I ett initiativ från MSC (Marine Stewardship Council) erbjuds sedan flera år lärare i hela Sverige möjligheten att kostnadsfritt hämta skolmaterial som främjar kunskap om hållbart fiske. Syftet är att utbilda och inspirera kommande generationer att värna om våra hav.

MSC, som är en global ledare inom certifiering av hållbart fiske, har tagit fram materialet för att göra det lättare för lärare att integrera frågor om hållbarhet i sin undervisning. Materialet inkluderar bland annat lektionsplaner och interaktiva aktiviteter som är anpassade till läroplaner. Genom att utrusta lärarna med gratis resurser, hoppas MSC kunna inspirera elever att på ett enkelt sätt förstå varför vi ska ta hand om våra hav.

Man hittar MSC:s utbildningsmaterial på plattformen utbudet.se och initiativet har mottagits positivt av lärare över hela landet, som tycker att det är ett värdefullt verktyg i sin undervisning om hållbar utveckling. Genom att erbjuda lärarna gratis material hoppas MSC inte bara på att öka medvetenheten om hållbart fiske utan också engagera svenska elever i arbetet med att ta hand om våra hav.

...