​Ruuds Transport har valts som partner för Sverige

​Ruuds Transport har valts som partner för Sverige

Fokus på säkerhet och miljö är en av anledningarna till Mapei AS har ingått ett avtal med Ruuds Transport när det gäller tankbilstransporter på den svenska marknaden.

- Ruuds Transport har transporterat gods för den norska delen av organisationen sedan 80-talet. De hanterade också en del av den danska marknaden och har också transporterat tillsatsmedel till stora delar av den svenska marknaden under de senaste åren.

För att möta branschkrav gällande miljö och säkerhet, samt för att höja kvaliteten på våra tankbilsleveranser, har vi sedan början av årsskiftet valt Ruuds Transport som vår enda transportör i Sverige, säger logistikchef Lene Hammeren, hos Mapei AS.

- Samarbetet med Mapei är mycket viktigt för oss. Vi strävar efter att upprätthålla en hög kvalitet i det dagliga arbetet, så att vi kan erbjuda den bästa servicen ut till våra kunder. Samtidigt jobbar vi ständigt med vår logistik för att hålla kostnaderna nere, säger Knut Ruud, VD för Ruuds Transport.

Familjeföretaget i Nord-Odal har fått erkännande som en pionjär inom transportindustrin. De har investerat i moderna miljövänliga material med ett riktat fokus på miljön, rengöring, utbildning och säkerhet. Ruud Transport är också certifierat enligt ISO 39001 och använder uteslutande nordiska anställda.

- Vi har värderat kvalitet, miljö, hälsa, säkerhet och kostnader och är glada att ha en partner på transport som vill utvecklas tillsammans med oss. De anställda hos Ruuds Transport har branschens högsta kompetensnivå och de arbetar systematiskt på kompetensutveckling, betonar Hammeren.

Mapei grundades i Milano 1937 och är idag världens största företag inom produktion fäst- och fogmassor samt kemiska produkter för byggbranschen. Mapei har alltid lagt stor vikt vid FoU och koncernen satsar årligen 5% av omsättning i FoU och har branschens största utbud av miljövänliga produkter.

Mapei har idag 79 dotterbolag, 18 FoU anläggningar och har 70 fabriker spridda över hela världen. Mapei-gruppen har över 9000 anställda och en omsättning på omkring 2,6 miljarder Euro.