Ultralite S1, Ultralite S2 och Ultralite S2 Quick

​Succé för våra nya fästmassor i Ultralite-serien

Våra tillskott till Ultralite-serien: Ultralite S1 vit, Ultralite S2 och Ultralite S2 Quick, har varit en succé. Fästmassorna är oerhört dryga, lättarbetade, har bra vidhäftning och är högt klassificerade. Produkterna är dessutom ergonomiska och miljövänliga.

Dessa fästmassor ger en snabb och enkel montering av tunna och stora keramiska plattor. Produkternas lättviktsegenskaper, smidighet att jobba med samt miljöklassning bidrar till en säkrare och bättre arbetsmiljö.

Ultralite S2-serien säkerställer monteringen av keramiska storformatplattor både på golv samt fasad. Ultralite®-teknologin underlättar arbetet med att få full täckning vid installationen. Vilket säkerställer både vidhäftning och tryckhållfasthet. Tillsammans med lättviktsegenskapen gör det totalt sett installationen både lätt och säker.