Nyhet! Elektronisk körjournal från Malux!

Malux arbetar med kommunikations- och fordonstillbehör såsom alkolås och fordonstelefoner som ökar säkerheten för förare och passagerare. Nu släpper vi en ny teknisk lösning, en elektronisk körjournal för personer som kör tjänstebil eller ett arbetsfordon av något slag.

Kör du bil i tjänsten? Visst skriver du körjournal?
Genom att installera en elektronisk körjournal från Malux i era tjänstebilar försäkrar du dig om att alltid ha korrekt ifyllda körjournaler. Vår elektroniska körjournal sparar både tid och pengar för dig som du istället kan lägga på dina arbetsuppgifter.

Vår elektroniska körjournal följer Skatteverkets regler. Om Skatteverket gör bedömningen att ett fordon använts privat utan en giltig körjournal, förmånsbeskattas den anställde retroaktivt (1-5 år) och företaget får betala arbetsgivaravgifter på summan samt straffavgifter.

Ett tjänstefordon får inte användas privat mer än 100 mil/år och vid max 10 tillfällen. Privat körning utöver detta ska förmånsbeskattas, enligt Skatteverkets regler. Resor mellan hemmet och arbetsplatsen betraktas som privatresor, jour är undantaget. Arbetsgivaren bär ansvar för att redovisa hur ett fordon brukas, antingen via en manuellt infylld körjournal eller via en elektronisk körjournal.

Hur fungerar tjänsten? En GPS-enhet monteras dolt i fordonet. Enheten mäter hela tiden fordonets körsträcka via satelliter och skickar informationen till en databas. När du parkerat bilen kommer ett meddelande i din SmartPhone med en fråga om vad körningen gällde; Tjänst eller Privat. Du registrerar detta enkelt medan det ligger färskt i minnet. Enklare kan det inte bli!

Elektronisk körjournal från Malux:

• Ett fast pris för tre års användande.
  • Enkel och smidig att använda.
  • Push-funktion till din SmartPhone.
  • Tidsbesparande för både förare, arbetsgivare och fordonsansvarig.
  • Går inte att manipulera.
  • Vid en revision finns informationen tillgänglig.
  • Inga dolda kostnader.
  • GPS enheten ingår.
  • Garanti under hela avtalstiden.
  • Backup i 10 år.

Just nu söker vi fler återförsäljare för våra elektroniska körjournaler. Ansök idag via vår hemsida! www.malux.se