Gå förbi Naturmolnet på söndag på väg till eller från vallokalen!

Växtvärket och Malmö Tillsammans hyllar demokratin på söndag

I samband med valet på söndag arrangeras Fest-o-val på Naturmolnet – en dag av festliga aktiviteter för att tillsammans fira och hylla demokratin, på nationell nivå såväl som småskaligt och lokalt.

I samband med valet på söndag ställer Växtvärket till med Fest-o-val – en heldag, med loppis, cirkus och streetfood, för att fira demokratin. Aktiviteterna röstades fram av de boende i området, inom ramen för den kvartersbudget som genomfördes på Naturmolnet under våren ihop med samverkansprojektet Malmö Tillsammans.

– Kvartersbudget, eller medborgarbudget, är ett verktyg för att demokratisera resurser och att öka medborgarinflytande. Därför vill vi uppmärksamma den processen lite extra nu på söndag, när vi tillsammans firar och hyllar demokratin, säger Johan Nordström, projektledare på Växtvärket.

Söndagens Fest-o-val handlar om demokrati i alla dess former – på nationell nivå med riksdagsvalet, såväl som på extremt lokal nivå med kvartersbudgeten.

– Genom att arrangera Fest-o-val vill vi visa att det finns många olika sätt att engagera sig och göra skillnad, och förhoppningsvis inspirera till ett ökat valdeltagande, säger Johan Nordström.

Fest-o-val håller på mellan klockan 11 och 15 på söndag. Det blir loppis, uppträdande och workshop med Cirkus Karavan samt streetfood.

Kontaktuppgifter:

Johan Nordström, Växtvärket, 073-0651613.

Sandra Qvarfordt, Malmö Tillsammans, 076-1861686.