Frukostmöte med Roko Kursar på Nobel 21

Frukostmöte med Roko Kursar på Nobel 21

Alla intresserade bjuds tisdag förmiddag in att äta frukost tillsammans med kommunalstyrelsens förste vice ordförande Roko Kursar (L), på Föreningscenter Nobel 21.

Under denna vecka flyttar Roko Kursar - som vi tidigare har berättat om - ut sin arbetsplats till Nobel 21 för att under några dagar sköta sitt politiska uppdrag härifrån, och "Ministerrummet". Stoppet är en del i en större satsning på att arbeta från olika områden i Malmö, där även bland annat Nydala och Rosengård ingår.

- För mig är det en självklarhet som folkvald och styrande politiker att arbeta för att tillgängliggöra demokratin för flera i vår stad. Jag ser fram emot att träffa så många Malmöbor som möjligt och få samtala om hur vårt Malmö kan bli ännu bättre, säger Roko Kursar (L), kommunstyrelsens förste vice ordförande.

Att ha Roko Kursar på plats i huset känns självklart också för Föreningscenter Nobel 21, som kontinuerligt samverkar med både staden och civilsamhället för en hållbar utveckling av Malmö. Besöket har till och med inspirerat centrets ledning att under maj och juni bjuda in representanter även från kommunfullmäktiges övriga partier.

- Vi ser i flera sammanhang att det fortfarande finns skillnader bland Malmös invånare kring vilken plats man får eller tar i det demokratiska bygget. Det här är ett av flera sätt som Föreningscenter Nobel 21 arbetar på för att sänka trösklarna till beslutsfattare och göra det enklare påverka, säger Jeanette Berga, platsansvarig på Nobel 21.

Information om vilka ytterligare politiker som arbetar från Nobel 21 under våren och den tidiga sommaren kommuniceras senare.

Varmt välkomna på frukost med Roko Kursar tisdag den 26 april kl 09.00, på Föreningscenter Nobel 21 (på Nobelvägen 21)!

Kontakt:

Jeanette Berga