Try me – gratis prova-på aktiviteter bara för tjejer!

Try me – gratis prova-på aktiviteter bara för tjejer!

Torsdagen den 12 april startar Malmö stad i samarbete med ett gäng ideella föreningar upp gratis prova-på verksamhet för tjejer i Rosengårds gymnastiksal. Fram till början av sommaren erbjuds: Roller derby, fotboll och capoeira under ett par veckor vardera.

Satsningen är en del av Områdesprogram för ett socialt hållbart Malmö och syftar till att möta de önskemål som framkommit i området om fler fritidsaktiviteter för tjejer.

Föreningarna Crime City Rollers (Roller derby), Malmö City FC (fotboll) och C.O.L.I.B.R.I. (capoeira) ansvarar för verksamheten tillsammans med barn- och ungdomsledarna i stadsdelen.

- Vi hoppas att många tjejer tar chansen att prova dessa aktiviteter och att några av dem hittar en fritidsaktivitet som de gillar och som de vill fortsätta med, säger Malin Midler Norén från fritidsförvaltningen.

Ingen föranmälan – det är bara att dyka upp!

Schema i Rosengårds gymnastiksal, torsdagar klockan 17.00-18.00

Vecka 15–17
Aktivitet: Roller derby
Förening: Crime City Rollers Malmö
Rullskridskor och skydd finns att låna gratis.

Vecka 18–19
Aktivitet: Fotboll
Förening: Malmö City FC

Vecka 21–23
Aktivitiet: Capoeira
Förening: C.O.L.I.B.R.I

För mer information

Kontakta Malin Midler Norén, fritidsförvaltningen, 040-34 28 35, malin.midler-noren@malmo.se
eller Frida De Oliveira Lundquist, Rosengårds stadsdelsförvaltning, 0721-64 92 97,
frida.deoliveira-lundquist@malmo.se

Malmö stad i samarbete med Tjejer i Förening, MISO, Rädda barnen, Crime City Rollers, Malmö City FC och C.O.L.I.B.R.I.