The Hives till Malmöfestivalen

The Hives till Malmöfestivalen

Den fulländade rockmaskinen The Hives och glamorösa DJ-duon Rebecca & Fiona kommer höja pulsen på stadens största torg i sommar. Cullbergbaletten bjuder upp till dans och visar modern scenkonst och nya uttryck mitt i staden. Dessutom är fjorton andra fantastiska artister klara för att gästa Malmöfestivalen den 17-24 augusti.

The Hives, med Howlin Pelle Almqvist i spetsen, intar Malmöfestivalen i sommar. Kända för sina liveframträdanden i yppersta världsklass är The Hives här för att bjuda på en show vi sent ska glömma! Bandet är dessutom aktuella med släpp av nytt album och kommer äga festivalens största scen!

Rebecca & Fiona är den svenska DJ-duon som med tagit landet med storm. Efter förra årets Grammisvinst för bästa Electro/Dans har hits som "Bullets" och "Jane Doe" trollbundit klubbpubliken land och rike runt. I sommar förvandlar duon Stortorget till ett enda stort dansgolv!

Cullbergbaletten har dansat över hela världen och är ett viktigt inslag i den internationella presentationen av svenskt kulturliv. Out in context är Cullbergbalettens platsspecifika projekt som tar verksamheten ut ur sitt vanliga sammanhang till andra scenrum än de traditionella. Under Malmöfestivalen framträder Cullbergbaletten vid flytbryggan i Raoul Wallenbergs park, med kanalen och en av stadens vackraste vyer som fond.

Alla nya band och bokningar:

Musik:The Hives, Rebecca & Fiona, Jill Johnson, Kapten Röd, Buford Pope, Jazz i Malmö ger Orchestra Six & Le Systeme och Ed Epstein Kvartett & Karin Inde, Little Marbles, Winhill/Losehill, Thorleifs, Carpark North (dk), Jonathan Johansson, Miriam Aida, The Soundtrack Of Our Lives, Ane Brun (no).

Konst:Leif Holmstrand och Sonja Nilsson.

Kultur: Cullbergbaletten, KG Hammar – Ditt liv är här!, Norra brunn på turné, Rebaz, En folkmusikalisk show!, Livekaraoke med Popkollo.

För mer information, kontakta mina närmaste:

Karin Karlsson, projektledare, karin.k.karlsson@malmo.se, 0709-34 13 94

Fredrik Hansson, marknadsföring, fredrik.hansson@malmo.se, 0768-52 44 17