Spela roll

Ny föreläsningsserie på Malmö Konsthall onsdagskvällar kl. 19 i november
Mellanrummet/Restaurang Smak
Fri entré, men begränsat antal platser. Samarr. ABF Malmö

Hur iscensätter vi våra liv? De flesta människor uppträder dagligen genom sin person, sina gester, sitt klädval, på arbetet eller fritiden. Hur förändrar detta vår vardag? Vilka roller spelar vi och vilka roller önskar vi att spela? Under fyra onsdagskvällar i november belyses och diskuteras vårt behov av att använda livet som en scen. Serien anknyter till den pågående utställningen i Malmö Konsthall - 'Little Theatre of Gestures'. Läs mer om utställningen: http://www.konsthall.malmo.se/o.o.i.s/2644

Bo Reimer, professor i Media- och kommunikationsvetenskap vid Malmö högskola, inleder onsdagen den 4/11 kl. 19 med att tala under rubriken "Nya medier - nya uttrycksformer". Nya medier ger människor nya möjligheter att uttrycka sig själva. Den tidigare så klara gränsen mellan privat konversation och masskommunikation raderas ut och kommunikationsmöjligheterna blir närmast gränslösa. I detta nya medielandskap kan människor leka och experimentera med sina identiteter. Snabbare än någonsin tidigare kan vi bli vem vi vill.

Men det blir också möjligt att organisera sig kollektivt och att uttrycka sig själv genom att arbeta tillsammans. Vad betyder egentligen dessa nya möjligheter?

Hela programmet finns bifogat som pdf och worddokument.

Spela Roll - Livet som scen

Ons 4/11 kl. 19
Nya medier – nya uttrycksformer
Bo Reimer, professor i Media- och kommunikationsvetenskap & föreståndare MEDEA Collaborative Media Initiative, Malmö högskola