Schlageryran intensifieras i Folkets Park

Nu går ”Schlageryra i Parken” in på sin andra vecka och vilken vecka det är! Det fejas och målas och skruvas i parken. Allt för att presentera parken från sin bästa sida och ge besökarna en storslagen schlagerfest. Storbildsskärmen, där semifinalerna och finalen kommer visas, sätts upp under dagen och inne hos Moriska paviljongen och Amiralen är förberedelserna i full gång.

Under schlagerveckan kommer Folkets Park vara en given samlingsplats för alla schlagertokiga. Och för de inte så tokiga. Inne på Moriskan är det Euro Fan Café som bjuder på massor av ESC-godis för de allra största fansen. Ikväll är det dags för ”The biggest Eurovision quiz ever” som utlovar många överraskningar och fina priser.

Gayklubben Wonk har flyttat in på Amiralen och imorgon är det konsert med Sveriges största eurovision-artist, men vem det är som kommer är en hemlighet. Wonk på Amiralen avslutar storslaget med en konsert med Loreen på finalkvällen.

Programmet på Stora scenen i Parken startar imorgon kl. 14 med ”Fritidshemmens dag” där Sara Thuresson med gäster underhåller. Sen rullar ett fullspäckat program vidare med bl a allsång med Jonas Hedqvist och hemliga gäster, ”Rappa med pappa, jamma med mamma” med bl a Behrang Miri och eurovisionquiz med grillpicknick. De stora höjdpunkterna kommer storbildsvisningarna av semifinalerna och finalen vara. Här kan man dela den största händelsen i Malmö på flera år tillsammans med tusentals andra. Det är bara att packa picknickkorgen, ta med filten och sjunga upp!

Och dessutom: för icke schlagerfrälsta erbjuder Far i Hatten, Debaser och Cuba Café fullspäckade program under hela veckan. Något för alla alltså!

Välkomna till Folkets Park och ”Schlageryra i Parken”!

För komplett program över allt som händer i parken se: www.malmofolketspark.se

Kontakt: Andreas Ivansson, PR- och kommunikationsansvarig Folkets Park, 0709-341271, andreas.ivansson@malmo.se