Pressinbjudan: presentation av Malmö stads lucia och luciafölje 2019

Press hälsas varmt välkomna till Malmö Latinskola den 29/11 kl. 10.00 för konsert med Malmö stads lucia 2019.

Varmt välkomna till pressträff med julstämning och skönsång. Morgonen inleds med Peter Hernqvist, tillförordnad biträdande rektor Malmö latinskola som hälsar välkommen innan projektledare Viveca Byhr Lindén berättar om årets lucia, tätt följt av ett smakprov från årets luciafölje.

Efter den korta konserten finns tid för intervjuer och frågor.Malmö stads luciafölje består av tio musikelever från Malmö Latinskola och lucia.

Under tre veckor genomför gruppen femtiofyra framföranden. Majoriteten av luciakonserterna äger rum vid vård- och äldreboenden och för andra sällskap som av olika anledningar har svårt att ta del av de offentliga konserterna.

Anmälan:

Föranmälan krävs och görs till:

Stephanie.karlsson@malmo.se

All press välkomnas fredagen den 29/11 kl. 10.00 till Malmö latinskola. Biblioteket, ingång Drottninggatan 22 (mot brandstationen).

Här kan ni se Malmö stads Lucia med följe 2019:

Luciakröning och invigning av julen 30/11

Den 30 november inviger vi julen i på Gustav Adolfs Torg i Malmö. Det blir tal, tändning av julbelysning och kröning av Malmö stads lucia.

Program invigning:

15.30 Limhamns Messingssextett spelar

16.00Magnus Jarlöv, konferencier, hälsar välkommen

16.15 Kommunfullmäktiges ordförande Carina Nilsson tänder stadens ljus.

16.30-17.00 Malmö stads lucia med följe sjunger

1/12 16:30 Limhamns torg

6/12 17:00 Katrinetorps Julmarknad

8/12 kl. 15:00 Katrinetorps Julmarknad

Luciafirande 13 december 2019

Fredagen den 13 december åker Malmö lucia i klassisk kortege med häst och vagn, musik och fackeltåg genom staden.

17.30 avgår luciakortegen från piazzan utanför Malmö Opera. Kortegen går till Stortorget via bland annat Triangeln, Södra förstadsgatan och Gustav Adolfs torg.

18:00 Scenprogram med luciakonsert och tal av kommunfullmäktiges ordförande Carina Nilsson

15/12 kl. 15:00 Folkets Park