På fredag invigs  nya streetbasketplaner och en ny dansyta på Malmö IP.
På fredag invigs nya streetbasketplaner och en ny dansyta på Malmö IP.

Pressinbjudan: Invigning av streetbasketplaner och dansyta på Malmö IP

Under sommaren har nya streetbasketplaner och en ny dansyta färdigställts på Malmö IP. Aktiviteten sprudlar redan på platsen och på fredag är det dags för den officiella invigningen där press inbjuds att vara med.

Projektet är en del i arbetet med att utveckla fritidsförvaltningens mark runt Malmö IP och har resulterat i en fullstor basketplan samt en 3x3-plan. Utöver det så har det också byggts ett upphöjt trädäck där fokus varit på dans och rörelse.

Aktiviteten på de nya ytorna är redan i full gång och platsen används flitigt av föreningar som Malbas, BAM (Breaking Association Malmö) och Malmö Beachvolley Club men också av många spontanutövaren i staden.

Invigning

Tid och plats: Fredag 30 augusti kl. 15:30 på Malmö IP.

Program: Fritidsnämndens ordförande Sanna Axelsson (S) och Johan Hermansson, fritidsdirektör, är på plats. Medverkar gör också representanter från streetbasketen i Malmö och aktiva ungdomar från föreningar som har verksamhet på platsen.

Kontakt: Zacharias Berg, projektledare på fritidsförvaltningen, zacharias.berg@malmo.se, 0738-288297.