OS-medaljör till Malmö City Horse Show

Fälttävlan under OS är över men redan nästa vecka finns många av toppnamnen med under Malmö City Horse Show. Vår svenska OS-silvermedaljör Sara Algotsson är anmäld till världscupen i fälttävlan i Malmö. Många andra svenska toppnamn är också anmälda och även flera tyska toppryttare finns med. Fälttävlan i Malmö pågår 9-12 augusti.

Förutom Sara Algotsson är även Ludwig Svennerstål, Niklas Lindbäck, Katrin Norling och Viktoria Carlerbäck anmälda till världscuptävlingen i fälttävlan. Av tyskarnas ryttare finns Ingrid Klimke, Andreas Ostholt, Frank Ostholt och Kai Rüder med på listan. I världscuptävlingen startar ca 50 ekipage

I år blir det också EM för unga ryttare under Malmö City Horse Show. Bland de 60 startande ekipage i EM för unga ryttare finns bland andra Ludwig Svennerståls syster Ellen med i det svenska laget. Pressen hälsas välkommen till Opening Ceremony på Park Inn i Västra Hamnen (Sjömansgatan 2) på onsdagen den 8 augusti klockan 19. Då presenteras Young Rider-lagen under högtidliga former. Därefter finns möjlighet för intervju med dem och deras förbundskaptener.

På måndag kommer den slutgiltiga startlistan.

Mer information  på  www.malmo.se/mchs
Viveca Byhr Lindén, Malmö stads gatukontor, 0709-34 14 14

• Malmö City Horse Show den 3-12 augusti 2012 med
    - EM i fälttävlan för unga ryttare (FEI European Championships for Young Riders) den 9-12 augusti