Ny HR-direktör för Malmö stad

Ny HR-direktör för Malmö stad

Johanna Juhlin har utsetts till ny HR-direktör för Malmö stad. Hon tillträder sin tjänst i februari 2022.

Johanna Juhlin är för närvarande HR-direktör i Kristianstads kommun. Hon har mer än tio års arbetslivserfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har tidigare haft flera chefstjänster i bland annat Västerbottens läns landsting och Örnsköldsviks kommun.

– Jag är väldigt glad att jag nu kan välkomna Johanna Juhlin som ny HR-direktör i Malmö stad. Hon har en gedigen erfarenhet, kunskap och ett starkt engagemang för att utveckla, leda och samordna HR-frågor i en stor organisation. Hon kommer att ha en central roll i att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra medarbetare och driva stadens professionella HR-arbete vidare, säger Andreas Norbrant, stadsdirektör Malmö stad.

– I hela mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat på olika chefsnivåer och drivs av att utveckla medarbetare och verksamheter som är till nytta för kommunmedborgarna. Att skapa engagemang och delaktighet, speciellt vid behov av utveckling och förändring av arbetssätt för att nå förbättrade resultat, är en av mina starka sidor, säger Johanna Juhlin.

– Jag ser verkligen fram emot att vara med och påverka utvecklingen av Sveriges snabbast växande stad. Malmö är en stad som vill och vågar mycket och det gillar jag, säger Johanna Juhlin.

Johanna Juhlin tillträder som HR-direktör för Malmö stad i februari 2022.

För mer information:

Andreas Norbrant, stadsdirektör Malmö stad, 0706–634724, andreas.norbrant@malmo.se

Johanna Juhlin, HR-direktör Kristianstad kommun, 0733–135391