Moderaterna valde Malmö 2015

Moderaterna valde Malmö 2015

Nu är det klart att Moderaterna kommer till Malmö för sitt Sverigemöte 2015. Omkring 2 000 moderata politiker väntas till mötet som äger rum på Malmömässan den 20-21 mars 2015.

Senaste gången Moderaterna höll sitt årliga möte i Malmö var 1991. Då var det 400 deltagare som samlades i Konserthuset. Hela partiledningen, ett stort antal riksdagsledamöter, nästan alla ledande kommunal-, landstings- och regionpolitiker i landet samt övriga intresserade moderater kommer att närvara. Ett 50-tal seminarier är planerade där de flesta viktiga politiska frågor kommer att diskuteras. Tillsammans med ett antal plenumpass med tal av partiordförande, partisekreterare med flera blir det två fullmatade dagar för deltagarna.

- Vi valde Malmö av flera skäl, berättar Billy Östh, konferensansvarig för Moderata Samlingspartiet. Vi blev för drygt ett år sedan kontaktade av Malmö Convention Bureau och besökte sedan staden ett par gånger för att diskutera olika lösningar, vilket gav mersmak. MalmöMässan kommer att bli en perfekt mötesplats för oss när de nu bygger en ny kongressavdelning med flera stora seminarierum. Dessutom ligger anläggningen väldigt bra till med tågstationen strax intill och Copenhagen Airport bara 13 minuter bort. Ytterligare ett viktigt skäl till att vi väljer Malmö är vårt kompetenta förbundskansli i Skåne med duktiga partiombudsmän och personal som kommer att hjälpa till att ro detta stora arrangemang lyckat i hamn.

- Malmö har genomgått en stor omvandling sedan 1991 och inte minst blivit en fantastisk plats att mötas på. Det är med stor glädje som jag, Malmömoderaterna och Malmöborna nu kommer att få möjligheten att visa upp vår spännande och vackra stad för moderater från hela landet, säger kommunalrådet Anja Sonesson.

För ytterligare information, kontakta:
Billy Östh, konferensansvarig  Moderata Samlingspartiets Riksorganisation, billy.osth@moderat.se
Sara Andersson, projektledare Malmö Convention Bureau, 0708-669967, sara.andersson15@malmo.se

Malmö Convention Bureau är Malmö stads officiella organisation för konferenser, kongresser och möten. Vi ger dig kostnadsfri information och rådgivning för lyckade möten i Malmö, till exempel om lämpliga hotell- och konferenslokaler, transportlösningar, aktiviteter och förmedlar även kontakter till professionella kongressarrangörer som hjälper dig med allt det praktiska kring arrangemanget.