Malmö stads pedagoger samlas för vår framtida skola

Under vecka 10 pågår en unik satsning på att samla pedagoger från alla stadier, från förskola till vuxenutbildning. Under devisen mångfald, möten och möjligheter håller lärare och annan skolpersonal seminarier för varandra, besöker utställningar och fyller på energi genom möten med andras kunskap och erfarenheter.

- Den här typen av pedagogiska diskussioner behöver vi i Malmö stad för vi behöver en förståelse för varandra över stadiegränser, säger Jalle Lorensson, pedagog och projektledare för Engagemang för Malmö, EMÖ 3. Som pedagog är man van att ge, men det behövs ny energi även till oss.

Varje dag börjar och avslutas av inspiratörer som Troed Troedsson, Håkan Andersson, Johan Theodorsson och Khalid Geire. Men på MMM

- De som kan Malmös skola och förskola bäst finns också i Malmö stads skolor och förskolor. Det var utgångspunkten när vi drog igång med MMM-

Det är andra gången Malmö gör en samlad satsning i den här storleken på kompetensutveckling inom skola/förskola. MMM‐dagarna är det den egna personalen, som är de stora stjärnorna. ‐dagarna och det har visat sig vara ett uppskattat koncept, berättar Elisabeth Carlén, avdelningschef på stadskontorets avdelning barn och ungdom. ‐dagarna ska bli årligen återkommande‐

Program : Skiljer sig åt varje dag. Se bilaga.

Tid: 9‐12 mars 8.30‐16.30.

Plats: Kockums Fritid , Västra Varvsgatan 8, Malmö.

För ytterligare information kontakta:

Elisabeth Carlén, avdchef, Stadskontoret avdelning barn och ungdom

34 40 80/070665 31 21