Karta ska guida besökare i Tunna blå linjens fotspår

I ett samarbete mellan Malmö stad, Destinationssamverkan och Hotellgruppen i Malmö/Lund har en aktivitetsbaserad karta tagits fram som ska locka besökare och malmöbor att upptäcka staden i TV-serien Den tunna blå linjens fotspår.

Genom att visa upp sin stad på ett nytt och spännande sätt hoppas Malmö stad och besöksnäringen tillsammans ytterligare boosta en näring som haft stora svårigheter i pandemitider. Kartan guidar personer på cykel eller till fots, själva eller tillsammans, att (åter)upptäcka Malmö på ett annorlunda sätt genom att hitta tjugo platser som dyker upp i TV-serien, men också genom att besvara ett varierat quiz längs med vägen!

- Vi tycker det är fantastiskt roligt att göra detta för vårt Malmö tillsammans med våra samarbetspartners, att det är på ett så roligt och annorlunda sätt är extra kul! säger Karin Tingstedt projektledare för besöksnäringen i Malmö stad.

- Vi kunde inte låta bli att försöka göra något som anknyter till denna underbara tv-serie. Serien är älskad i hela Sverige och då blir det naturligt att försöka locka hit besökare som också kan upptäcka vårt Malmö, säger Jens Lyckman, VD på Clarion Malmö Live, som står bakom idén till kartan.

Kartan kommer bland annat att finnas på hotellen i Malmö, men också digitalt.

"I tunna blå linjens fotspår" är ett samarbete mellan Malmö stad, Destinationssamverkan Malmö och Hotellgruppen i Malmö/Lund.

För mer information vänligen kontakta

Karin Tingstedt

Projektledare Malmö stad