Jan Cardell ställer ut i Folkets Park

Jan Cardell ställer ut i Folkets Park

Det är en uppfinningsrik konstnär som inviger Galleri Jaktpaviljongen i Folkets Park imorgon. Jan Cardell är skulptör som ofta jobbar med mekanisk skulptur, musik och interaktivitet. Vad han ställer ut i Jaktpaviljongen den 1-12 juni håller han hemligt.

Det lilla åttkantiga huset som Frans Suell lät bygga i början på 1800-talet får ett nytt liv som Folkets Parks sommargalleri och presenterar spännande utställningar hela sommaren.

Galleriet invigs imorgon onsdag kl. 12. På vernissagen kommer Jaktpaviljongen smyckas med blomsterarrangemang från stadsodlingsföreningen Odla i stan och så bjuds det på fika från Ekolivs.

Jan Cardell och projektledare Žana Erdeljan finns på plats idag under eftermiddagen (31 maj) från kl. 15.

Här är sommarens program:

1-12 Juni JAN CARDELL

Skulptur

www.jancardell.se

ÖPPETTIDER: 1.juni 12-18, 2-12.juni 14-18

13-19 Juni BEKIM GASI

ÖPPETTIDER: 12-18

20-26 Juni IGOR VITOMIROV "Melancoly stalker"

www.igorvitomirov.com

27 Juni - 3 Juli OLOF WERNGREN

www.olof.me

4-17 Juli