Höstloppis och sista åken på tivolit i Folkets Park

I helgen tar sommaren slut i Folkets Park. Axels tivoli startar upp sina karuseller för sista gången och vi välkomnar hösten med vår traditionsenliga Höstloppis. Börja dagarna med att fynda stort som smått på loppisen och avsluta dem med att för sista gången åka Axels tivolis karuseller. I helgen kostar det bara 10 kronor per person och åk.

– Våra loppisar är mycket populära och i år tog det bara fem minuter till det att alla loppisborden var fullbokade, säger Claes Carlsson, projektledare Folkets Park, och fortsätter:

– Efterfrågan på loppisar är så stor att det ibland känns som att vi skulle kunna köra loppis varje helg. Men för att kunna hålla en hög kvalitet på våra loppisar anordnar vi istället en riktigt stor vårloppis och en riktigt stor höstloppis, säger Claes Carlsson.

Folkets Parks höstloppis är både lördag och söndag, 21-22/9, mellan 9-14.

Mellan 12-19 på lördag och söndag, 21-22/9, är det sista chansen att få åka Axels tivolis karuseller i Parken.

– Det är med kluvna känslor vi vinkar farväl till tivolit. Det har funnits väldigt länge i Parken och uppskattats av malmöborna genom åren. Samtidigt är det viktigt att våga kasta sig ut i det okända och förändras, säger Folkets Parks enhetschef Mårthen Gunnarsson. Han fortsätter:

– Det är en väldigt stor yta som blir ledig nu, och jag ser fram mot att redan nästa år få fylla den med lek, aktiviteter och verksamhet. Nu har Folkets Park chansen att ta ett stort kliv framåt!

Varmt välkomna till en fullspäckad helg i Folkets Park!

Kontakt:
Mårthen Gunnarsson, enhetschef Folkets Park, 0709-341215