Har du tråkigt i Husie? Välkommen då till Husiedagen!

Har du tråkigt i Husie? Välkommen då till Husiedagen!

Om man ska tro Facebookgruppen med samma namn, som gillas av 110 personer, så är det fallet.

Men egentligen finns det en uppsjö av olika aktiviteter i Husie stadsdel! Därför bjuder nu Husie stadsdelsförvaltning in till en fullspäckad aktivitetsdag för barn och ungdomar i stadsdelen.

På fredag den 16 september 16.00 – 20.00 kan man se att Husie inte är så tråkigt trots allt. Platsen är Agnesfridsvägen 2 i anslutning till Husie stadsdelsförvaltnings kansli.

Arrangemanget samlar såväl delar av förvaltningens egen fritidsverksamhet som föreningar i stadsdelen. Flera aktiviteter och upplevelser kommer att erbjudas. Tillsammans vill vi synliggöra möjligheterna till aktiviteter i stadsdelen, t.ex. filmning, projektet Machofabriken, karaoke, frisbeegolf, ponnyridning, speedway, zumba och krumelurbakning.

Unga talanger från Husies öppna fritidsverksamhet Musikhuset kommer att bjuda på dans- och musikframträdanden från 16.00. Flera av stadsdelens idrottsföreningar, scouterna, Friluftsfrämjandet och de största trossamfunden kommer att visa vad de har att erbjuda.

Watch It är på plats och håller i workshop på temat demokrati och ungdomsdelaktighet.

Husiebiblioteket visar vad biblioteket erbjuder barn och unga och En bok för alla kommer att sälja barn- och ungdomslitteratur.

I Medborgarkontoret serveras välkomstdryck och tilltugg. På Medborgarkontoret kan man också beundra den pågående akvarellutställningen och besöka det tillfälliga Infoteket där man kan få information om Malmö stads utbud av aktiviteter. En informatör är på plats och hjälper dig.

Läs mer på www.malmo.se/husie och www.facebook.com/husie.fritid

Väl mött!