Har du en nalle över?

Har du en nalle över?

Den 3 dec från kl 9-13 bjuds alla Malmös förskolebarn in till en härlig dag på Gustav Adolfs torg. Här väntar jul-allsång tillsammans med Magnus Ekwall och elever från Malmö Kulturskola, fria karusellturer och inte minst ett kärt möte med tomten. De barn som vill får gärna skänka ett gosedjur som sedan skickas vidare till barnhem i Ukraina.

PROGRAM 3 DEC KL 9-13

TRÄFFA MALMÖS JULTOMTE
Tomten finns på plats och tar gärna emot barnens julönskningar. Mån-fre 26 nov-21 dec kl 10-13 på julscenen samt kl 15-18 i Julstugan.

JULALLSÅNG OCH INSAMLING AV GOSEDJUR
Barnmissionen samlar in gosedjur till barnhem i Ukraina och kl 10 bjuder Malmö Kulturskola på Jul-allsång. Tillsammans med Magnus Ekwall, Catrin Hansson Flink och elever från Kulturskolan kan barnen sjunga med och dansa loss till svängiga, härliga juliga låtar! Barnmissio­nen bjuder på pepparkakor och clementiner! Kl 9-12.

FRIA KARUSELLTURER
Den fina gammaldags julkarusellen finns på torget i år igen. Tidningen Metro bjuder alla förskolebarn på en gratis karuselltur kl 10-13 mån-fre mellan den 26 nov-21 dec. Även öppen alla dagar kl 10-18.

Arrangemanget är ett samarbete mellan Malmö stad, Barnmissionen, Malmö Kulturskola och Metro.

Projektledare Jul i Malmö city
Petra Elmquist 0709-34 15 62 petra.elmquist@malmo.se