Elever från Augustenborgsskolan har teknikmässa på högskolan

Fredagen den 20 april visar elever i nian på Augustenborgsskolan upp vad de lärt sig om teknik, i Vattenhallen på Lunds tekniska högskola.Teknikmässan är en avslutning på ett projekt som elever har planerat och utvecklat under tre veckor i samarbete med högskolan.

- Satsningen har varit jättebra, eleverna har haft roligt och lärt sig mycket på vägen, säger projektsamordnare Nergül Simsek på Fosie stadsdelsförvaltning. Teknik upplevs ofta som tråkigt - nu har eleverna fått en annan uppfattning. Det har gett alla elever möjlighet att upptäcka tekniken som finns omkring oss. Projektet har också bidragit till en inblick i Tekniska högskolan och det kanske lockar dem till studier en dag.

Eleverna har fått möjlighet att fördjupa sig i ett teknikämne genom laborationer, experiment och handledning av forskare och personal från Lunds tekniska högskola.

Vad? Elever i årskurs 9 på Augustenborgsskolan har teknikmässa.
Var? Vattenhallen på Lunds tekniska högskola.
När? Fredagen den 20 april 2012, kl 13.30.

Kontaktpersoner:
Nergül Simsek, projektsamordnare