Dramatik med Moomsteatern på Rundan

Sommarscen Malmö bjuder åter in Malmöbor och besökare till flytande dramatik på Malmös kanal. På en tur med Malmös Rundan-båt får publiken möta skådespelaren Ronnie Larsson i en monolog om föreställningarna kring Aspergers syndrom.

Under tre dagar och sammanlagt sex föreställningar presenterar Sommarscen ett gästspel med Moomsteatern på Malmös kanal. Möt skådespelaren Ronnie Larsson i den specialskrivna monologen ”Det måste ju va nåt som inte är fel” som kretsar kring föreställningarna om Aspergers syndrom. Som aspergist och skådespelare tar Ronnie Larsson publiken med på en roande, underfundig och tankeväckande resa; en båttur på Malmös kanal som guidar passagerarna genom Ronnie Larssons personliga resa men även i tanken, kroppen och rummet.

Föreställningen hade sin premiär på Moomsteatern i november 2008 och har sedan dess turnerat runt i hela Sverige.

Moomsteatern är en fri teatergrupp som har varit verksam i Malmö sedan 1987 och har fast anställda professionella skådespelare med intellektuella funktionshinder. Ronnie Larsson har själv Aspergers syndrom.

På scen: Ronnie Larsson
Regi: Bertram Heribertson
Manus: Per Thörnquist och ensemblen

Ur Sydsvenskans recension
"För alla som ifrågasätter den verbala kapaciteten, självinsikten och skickligheten hos Moomsteaterns skådespelare kan föreställningen varmt rekommenderas."
Boel Gerell, Sydsvenskan

Det måste ju va nåt som inte är fel med Moomsteatern
Tisdag 9 augusti, Onsdag 10 augusti, Torsdag 11 augusti
kl 19 och 21 Påstigning vid Malmö Central

I samarbete med Rundan Sightseeing.

Obs! Begränsat antal platser. Platsbiljetter släpps 1 timme före föreställningsstart (släpp kl 18.00 resp. 20.00). Max 2 biljetter/person.

Länkar:
Om Moomsteatern: http://moomsteatern.com/

För mer information kontakta:
Ditte Nielsen, ansvarig producent Sommarscen 0708-34 53 33, ditte.nielsen@malmo.se

Se hela Sommarscens program på: www.malmo.se/sommarscen

MALMÖ - ÅRETS KULTURKOMMUN 2011

Sommarscen är en del av Kulturförvaltningen, Malmö stad. Programmet spänner från det unika och oväntade mötet till det breda och folkliga med allt från barnteater, dans, litterära vandringar och jazz till film, pop, nycirkus, allsång och musik från hela världen. Läs mer på: www.malmo.se/sommarscen