Årets Handledare 2010 för ungdomar i praktik

Nils Persson, Restaurang Parkmöllan, är Årets Handledare – för ungdomar i praktik 2010. Han prisas för bl a ”oändligt tålamod och ett vänligt bemötande”. Prisutdelningen sker i dag måndag, den 7 juni.

För sjunde året i rad utses Årets Handledare – för ungdomar i praktik via Malmö stad. Med utmärkelsen vill Utbildningsförvaltningen i Malmö stad visa uppskattning för de insatser handledarna på praktikföretagen gör.

Utmärkelsen 2010 går till Nils Persson, Restaurang Parkmöllan. Motiveringen lyder:

”Nils Perssons handledarskap har präglats av ett stort engagemang för ungdomen och uppgiften. Han tar emot eleverna med öppna armar och möter dem där de är, ser deras behov och får dem att känna sig behövda och duktiga. Dessutom har han ett oändligt tålamod och ett vänligt bemötande. Både Nils och personalen har en tydlig positiv inverkan på eleverna. För de elever där språkutvecklingen är viktig, märks en klar förbättring efter praktiktidens slut. Nils (med personal) förtjänar verkligen denna utmärkelse! ”

Utbildningsdirektör Matz Nilsson överräcker utmärkelsen. Det sker måndagen den 7 juni 2010 kl. 11.00 på Restaurang Parkmöllan, Norra Parkgatan 17.

PraktikService inom utbildningsförvaltningen samordnar praktikplatser för elever på gymnasiekolans Individuella program, gymnasiesärskolan samt ungdomar inom Kommunala uppföljningsansvaret. Läs mer på www.malmo.se/praktikservice

För mer information kontakta:
Bengt-Ivar Thomasson, chef för PraktikService – Praktikenheten, 040-34 23 12, bengt-ivar.thomasson@malmo.se

Vänligen

Pia Oredsson Birgersson