Mimer och Mälarenergi inleder sportlovet med en familjefest på Vallby Frilufsmuseum

Sportlovet i Västerås inleds med en familjefest som hålls av Mimer och Mälarenergi i samarbete med Vallby Friluftsmuseum och VLT. Alla är välkomna att delta. Pettsson sjunger sånger, Filiokusfredrik lär ut trolleritrix och gycklargruppen Trix finns på plats. Allt sker i ett snötäckt Västerås från förr, på Vallby Friluftsmuseum, nu på lördag.

Eftersom Västerås stad firar Barnens år 2009 känns det extra roligt att inleda sportlovet med en riktig familjefest! Västerås barn bjuds på en stor vinterfest med massor av snö och roliga aktiviteter. Korvgrillning, pulkabacke, skidtips, tipspromenad, fiskedamm och mycket mer.

Under dagen kommer dessutom Friluftsfrämjandets årliga bytesmarknad att hållas på Vallby Friluftsmuseum.

Företagen bakom festen har genom sina respektive verksamheter ett naturligt engagemang i Västerås med omnejd. Dessutom har man gemensamt att man styr en stor del av sitt sociala engagemang mot barn och ungdomar. Lördagens evenemang är resultatet av en vilja att samarbeta och skapa något ännu större av deltagarnas respektive engagemang genom att bjuda sportlovsfirande västeråsare på en familjefest.

När: Lördag 21/2 klockan 11.00-16.00. Invigning klockan 11.00 på torget.

Var: Vallby Friluftsmuseum.

Hantverkarna och Gaggerska gården håller öppet som vanligt.

För mer information eller inför-reportage kontakta:

Mälarenergi AB
Sponsringsansvarig, Glenn Braun