Thommy Nilsson ny ordförande i Mäklarhusets styrelse

Den förre koncernchefen för JC och KappAhl, Thommy Nilsson, har valts till ny styrelseordförande i Mäklarhuset. Han efterträder Ulf Tuneld som varit ordförande i Mäklarhusets styrelse sedan 2005.

Thommy Nilsson har lång erfarenhet från detaljhandelsorganisationer och butikskedjor och han ser många likheter med Mäklarhusets organisation och känner väl igen de frågeställningar och utmaningar som väntar framöver.

- Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla Mäklarhuset och driva det nödvändiga förändringsarbete som krävs för att fortsätta att växa och befästa positionen som en av Sveriges tre största mäklarkedjor. Hela branschen står inför flera spännande utmaningar och jag hoppas att min erfarenhet av strukturomvandling i kedjeorganisationer kan tillföra Mäklarhusets styrelsearbete en viktig del i det framtida förändringsarbetet, säger Thommy Nilsson.

Avgående styrelseordförande Ulf Tuneld är nöjd med att ha hittat en efterträdare med kompetens och erfarenhet av ledarskap i organisationer som i många avseenden liknar Mäklarhusets.

- Det känns otroligt bra att Thommy nu tar över ordförandeskapet i Mäklarhuset. Det är ett uppdrag som kräver såväl kunskap och erfarenhet som tid och engagemang. Under min tid som ordförande har vi genomfört en omfattande ägarförändring där Mäklarhusets verksamhetsutövare ute i landet tagit över ägandet av företaget. Det är en bra grund för att gå vidare och jag är övertygad om att Thommy Nilsson är helt rätt person för den uppgiften.

Fakta Thommy Nilsson: Född 1949, sambo samt två vuxna barn. Har tidigare arbetat som koncernchef för JC och KappAhl samt som vd för Brothers, Bata och Norman International samt vice vd för MQ. Aktuella styrelseuppdrag som ordförande: Bianco Footwear och Hemmakväll. Som ledamot: Blåkläder, Hööks Hästsport, Moogio, Almia/Prèt och Norrwin Group (Tenson/Five Season).

För ytterligare information, kontakta:
Thommy Nilsson, styrelsens ordförande Mäklarhuset. Tel: 0709-17 23 75
Ulf Tuneld, avgående styrelseordförande Mäklarhuset. Tel: 0708-93 07 17
Bilder för fri publicering: www.maklarhuset.se (Om Mäklarhuset/Press/Bildarkiv)

Mäklarhuset bildades 1973 och förmedlade bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående fastighetsmäklare. Idag är vi den tredje största mäklarkedjan i Sverige. Vi är ungefär 380 medarbetare, varav 250 är mäklare. Moderbolaget ägs gemensamt av våra över 130 fristående kontor, från Norrland till Skåne. Huvudkontoret ligger i Göteborg.