Sebastian Wallster och Torsten Steding invalda i Mäklarhusets styrelse

Mäklarhuset har valt in Sebastian Wallster och Torsten Steding som nya medlemmar i bolagets styrelse. – Tillsammans med Sebastian och Torsten kan vi fortsätta att utveckla Mäklarhuset mot målet att växa och befästa vår roll som ett av Sveriges största rikstäckande mäklarföretag, säger styrelsens ordförande Ulf Tuneld. Sebastian Wallster är 22 år och den yngste att någonsin ta plats i Mäklarhusets styrelse. Till vardags arbetar han som marknadskoordinator på Mäklarhuset i Täby där han verkat sedan 2005. – Jag har framförallt arbetat med att utveckla våra affärssystem för att anpassa dem till de behov en modern säljorganisation har. Genom att göra systemen mer användarvänliga har det också blivit enklare att hantera ekonomistyrningen av det enskilda Mäklarhuskontoret. Att förändra och förbättra IT-miljöer med utgångspunkt från den enskilda användaren tycker jag att många utvecklare ofta glömmer idag. Förhoppningsvis kan jag i den rollen tillföra styrelsens arbete en kompetens som kommer att bli nödvändig för den fortsatta utvecklingen av bolaget. Torsten Steding började arbeta som fastighetsmäklare 1990. Idag driver han Mäklarhusets kontor i Enskede och Älvsjö och sitter sedan 1999 i styrelsen för Mäklarhusets Stockholmsbolag. – Mitt bidrag till styrelsearbetet kommer i första hand att handla om organisationsutveckling och om att strukturera affärer och arbetssätt som håller för de framtida krav som våra uppdragsgivare kommer att ställa på oss mäklare. Praktiska och användbara lösningar som ger konkreta resultat, säger Torsten Steding. För ytterligare information, kontakta: Ulf Tuneld, styrelsens ordförande Mäklarhuset. Tel: 0708-93 07 17 Sebastian Wallster, styrelseledamot. Tel: 0707-55 75 69 Torsten Steding, styrelseledamot. Tel: 0707-68 51 61 Bilder för fri publicering: www.maklarhuset.se (Om Mäklarhuset/Press/Bildarkiv) Mäklarhuset bildades 1973 och förmedlade bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående fastighetsmäklare. Idag är vi den tredje största mäklarkedjan i Sverige. Vi är ungefär 380 medarbetare, varav 250 är mäklare. Moderbolaget ägs gemensamt av våra över 130 fristående kontor, från Norrland till Skåne. Huvudkontoret ligger i Göteborg.