Mäklarhusets nya Ludvika-mäklare: Det är guldläge i kommunen

Mäklarhusets nya Ludvika-mäklare: Det är guldläge i kommunen

Mäklarhuset och fastighetsmäklare Carl Gustén etablerar nytt kontor i Ludvika. Kontoret öppnar i maj. Etableringen sker i ett läge när bostadsmarknaden är på väg upp och kommunen förväntas ta emot stora flyttströmmar.

Nu läggs grunden för expansiva Ludvika att välkomna ett starkt fastighetsmäkleri och en driven entreprenör som bidrar till företagandet i hela området.

- Det är med stor glädje vi kan gå ut med denna nyhet och jag ser fram emot att Carl Gustén drar i gång sitt kontor för alla boende och de som nu är på väg att flytta in till Ludvika och Smedjebacken, säger Mäklarhusets vd Pernilla Schörling.

En ”perfect match”
    Carl Gustén har en bakgrund som fastighetsmäklare i Uppsala och Ludvika. Därför är det en perfekt matchning för Mäklarhuset med den nya kontorsägaren som kan området och har en vision om vilken typ av fastighetsmäkleri han vill driva, menar Pernilla Schörling. Visionen ligger också helt i linje med Mäklarhuset som varumärke.

- Min dröm har alltid varit att driva eget företag och Mäklarhuset lyfter sina mäklare och kontorsägare på ett familjärt sätt. Man blir sedd och hörd och har en stor plats i kedjan. Det passar mig, då jag vill vara en del av ett större sammanhang, säger Carl Gustén.

Nytt kontor efter år i motvind
      Efter ett och ett halvt år med svår motvind i branschen finns ett stort behov av att byta bostad och att använda en kompetent mäklare som har förståelse för och kunskap om fastighetsaffärerna i respektive område, menar Pernilla Schörling och fortsätter:

- Carl har flera års erfarenhet från olika delar av landet i både upp- och nedgångar. Dessutom är han bosatt och uppväxt i Ludvika. Jag känner mig trygg med att hans kontor kommer in i precis rätt läge.

- Ludvika som kommun befinner sig i ett guldläge med stora expansionsmöjligheter. Vi har Hitachi Energy (f. d. ABB) som expanderar stort och drar mycket folk. Hela stan ska växa – alla satsar – därför känns det rätt att snurra i gång nu. Jag ser fram emot att vara delaktig i Mäklarhusets kompetenta gäng och få i gång marknaden igen efter en lugnare tid, säger Carl Gustén.

Till sist, hur känns det och vad ser du fram emot lite extra?
        - Det känns fantastiskt bra, jag har fått jättebra respons både från Mäklarhuset och från vänner och folk i Ludvika. Nu blir det lite press, det är riktigt kul! avslutar Carl Gustén.

Regioner