Whiskyprospekt för delägare nu tillgängligt

Mackmyra Svensk Whisky AB (publ) offentliggör idag emissionsprospekt som godkändes av Finansinspektionen den 26/3. – Vi planerar nu för vår kommande expansion och ett led i det arbetet är att vi bjuder in upp till 1000 nya Whiskyambassadörer, säger Magnus Dandanell, vd och en av grundarna av Mackmyra Svensk Whisky. – Vi vet sedan tidigare, bland annat genom vår medlemsförening och våra fatägare, att det finns ett stort intresse för både våra produkter och företaget. Därför vill vi ge fler personer möjligheten att komma närmare oss och samtidigt ge svensk whisky en starkare bas, säger Magnus Dandanell. Teckningstid 2 – 16 april 2007 Emissionen består av två delar, där den första delen är riktad till aktieägare som var registrerade i aktieboken på avstämningsdagen den 12 mars 2007. Fem (5) befintliga aktier av serie A eller serie B ger rätten att teckna en (1) ny aktie av serie B. Teckningstiden är 2 – 16 april 2007. Den andra delen riktar sig till potentiella nya ambassadörer för Mackmyra som har intresse av att bli dubbla delägare, dvs både äga aktier och reservera whisky hos bolaget. Under perioden 6 april till 31 december 2007 erbjuds allmänheten att köpa aktier samtidigt som de köper ett fat whisky av Mackmyra. Mål 2007-2010 • expansion genom utveckling och lansering av den andra generationens whiskyprodukter • ett breddat ägande genom ett aktie + whisky-erbjudande till nya whiskyambassadörer • investeringar för att stärka den långsiktiga produktmixen och marknadsprofileringen • förstudie och förberedelser till en framtida kapacitetsökning av produktionen Prospektets tillgänglighet Prospektet finns tillgängligt från och med den 30 mars 2007 i elektronisk form på bolagets hemsida, www.mackmyra.se, och i pappersform på bolagets kontor på Mackmyra Destilleri i Valbo, Gävle, samt på Mackmyra Marknadskontor, Stockholm. På bolagets hemsida finns även anmälningsblankett för teckning utan stöd av teckningsrätter. För mer information kontakta: Magnus Dandanell, vd, magnus@mackmyra.se, 08-55 60 25 80 Lars Lindberger, pressinformation, lars@mackmyra.se, 08-55 60 25 85 eller 070-756 98 10 Mackmyra Svensk Whisky AB utvecklar, tillverkar och marknadsför Sveriges första maltwhisky. Vår vision är att vara det naturliga valet för nya whiskyupplevelser. Verksamheten bedrivs med tillverkning i Mackmyra Destilleri utanför Gävle och mognadslagring i Bodås, Fjäderholmen, Häckeberga samt inom kort Smögen.