Special:06 – Sommaräng från Mackmyra Svensk Whisky på Systembolaget från 2 maj

Till nya Mackmyra Special:06 - Sommaräng har vi hämtat inspiration från svenska ängsblomster och lätta sommarvindar. Sommaräng lanseras på Systembolaget 2 maj.

Sommaräng är den sjätte buteljeringen i Special-serien och den här gången har vi hämtat inspiration från svenska ängsblomster och lätta sommarvindar. Grunden är vårt eleganta recept med rund och mjuk bas som har förenats med bourbon- och sherryfat till en ny harmoni.

Special:06 - Sommaräng är en elegant whisky som för tanken till blommande ängar, honung, solmogna päron och torkade aprikoser.
Den har en rostad fatkaraktär med toner av nötter och mandel.
En svensk maltwhisky att möta sommaren med.

Special:06 är som tidigare buteljeringar i serien en begränsad utgåva och Systembolaget har köpt 12 000 flaskor. Den kommer att lanseras i Systembolagets tillfälliga sortiment 2 maj 2011 och kostar 595 kronor.

En Systembolagsnyhet för den här buteljeringen är att man har tittat på försäljningen på butiksnivå. Det innebär att det kommer distribueras fler flaskor till de butiker som brukar sälja slut snabbt, för att möta kundernas efterfrågan. Hur många flaskor varje Systembolag får kan du se på www.systembolaget.se.

Mer information och bilder hittar du på www.mackmyra.se.

För ytterligare information kontakta:
Magnus Dandanell, vd, 026-54 18 80, magnus@mackmyra.se
Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54, lars@mackmyra.se

• Gastronomi

• mackmyra
  • mackmyra whisky
  • svensk whisky
  • systembolaget
  • vinnare
  • whisky

Vi har följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.