Mackmyra Special:04 - Double Dip Bourbon på Systembolaget 3 maj

Mackmyra Special:04 - Double Dip Bourbon är en hyllning till våra amerikanska ekfat, whiskyn är lagrad på både stora och små bourbonfat. Den lanseras på Systembolaget 3 maj.

­– Vår whisky lagrad på 30-liters bourbonfat, Mackmyra Reserve, fick guldmedalj på Stockholm Beer & Whisky Festival 2009. Som en hyllning till bourbonfatet lanserar vi nu Mackmyra Special:04 som lagrats på både stora och små amerikanska fat, säger Magnus Dandanell, vd och grundare av Mackmyra Svensk Whisky.

För ljusa sommarnätter
Special:04 – Double Dip Bourbon är en knäckig, frisk och fruktig whisky med en söt kryddighet och toner av päronkola och vaniljstång. En svensk maltwhisky för ljusa sommarnätter

Lanseras 3 maj
Mackmyra Special:04 är den fjärde buteljeringen i Specialserien. De tidigare buteljeringarna  skapade köer över hela landet när de släpptes. Systembolaget har köpt in 12 000 flaskor Special:04 till sitt tillfälliga sortiment, med försäljningsstart måndag 3 maj. Flaskor kommer distribueras till alla butiker, hur många varje butik får kan man se på Systembolagets hemsida. Priset är 639 kr.

Mer information, recensioner och bilder av Special:04 hittar du på www.mackmyra.se/press

Lars Lindberger, 070-364 40 54, 026-54 18 80, lars@mackmyra.se
Magnus Dandanell, vd och grundare, 026-54 18 80, magnus@mackmyra.se

Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.