Mackmyra Brukswhisky - en hyllning till ursprunget

Nu breddar vi vårt sortiment med en välbalanserad, lätt och fruktig smakupplevelse som är här för att stanna: Mackmyra Brukswhisky - på Systembolaget från 1 mars.

- Tiden är mogen för att presentera en ny svensk whisky. Och det är en naturlig och glädjande utveckling för oss som whiskyproducent, säger Magnus Dandanell, vd och medgrundare av Mackmyra Svensk Whisky.

- Brukswhiskyn blir ett komplement till Den Första Utgåvan som idag finns på alla Systembolag, och till våra begränsade utgåvor i Special-serien.

Mackmyra Brukswhisky är en lätt och fruktig whisky som är både knäckig och karamellig. Det är en ny whisky, men de som känner vår whisky idag kommer att känna igen den distinkta Mackmyra- karaktären även i Brukswhiskyn, som är framtagen och balanserad för ett något bredare användningsområde än tidigare buteljeringar.

Namnet Brukswhisky kan man se som en ordlek med anknytning till både vårt ursprung och hur vi tycker att den ska användas: whiskyn är framtagen på Mackmyra bruk och det här är verkligen en whisky som ska brukas, inte sparas. Ett enkelt val att ta fram när man vill ha en whisky, vare sig det är till en drink eller att njutas i provarglas.

Mackmyra Brukswhisky är en kontinuerligt återkommande buteljering som lanseras på måndag 1 mars i Systembolagets beställningssortiment. På Systembolaget i Valbo kommer den finnas på hyllan redan från måndag 1 mars. Priset är 398 kr.

Mer information och bilder på Mackmyra Brukswhisky hittar du på www.mackmyra.se/press.

Sanna Danell, 070-983 16 53, 026-54 18 80, sanna@mackmyra.se
Magnus Dandanell, vd och grundare, 026-54 18 80, magnus@mackmyra.se