Mackmyra bjuder in nya whiskyambassadörer

Nu erbjuds nya kunder att bli delägare i Mackmyra Svensk Whisky när de reserverar ett eget 30-litersfat med svensk maltwhisky. En extra bolagsstämma beslutade igår att Mackmyra Svensk Whisky AB ska bjuda in upp till 1 000 nya whiskyambassadörer och delägare. Under året kommer de att erbjudas möjligheten att reservera sitt personliga fat svensk maltwhisky och samtidigt bli delägare i bolaget, Sveriges första maltwhiskydestilleri. – För tre år sedan vi erbjöd möjligheten att köpa aktier tillsammans med ett fat whisky och då blev det mycket uppskattat. Med tanke på företagets positiva utveckling tror vi att det finns ett stort intresse även nu. Dessutom ser vi gärna fler delägare inför den expansion vi planerar de kommande åren, säger Magnus Dandanell, VD och en av grundarna av Mackmyra Svensk Whisky. – Vi är idag drygt 2 000 delägare och de flesta är också kunder. Det är ett dubbelt engagemang och därför är det naturligt för oss att erbjuda nya intressenter att kombinera ett personligt whiskyfat med delägande, fortsätter Magnus Dandanell. Den extra bolagsstämman beslutade även om företrädesemission för nuvarande aktieägare. Fem aktier idag ger rätt att köpa en ny aktie av serie B. – Företrädesemissionen ger befintliga aktieägare möjlighet att delta i finansieringen för de kommande årens expansion, säger Magnus Dandanell. Idag börjar försäljningen av Mackmyra Reserve 2007. Det är sjunde året som man kan reservera sitt eget fat svensk whisky från Mackmyra. Årets nyhet är lagret på Smögen, som blir det fjärde lagret för Mackmyra Reserve. Sedan tidigare lagras Reserve-fat i Bodås gruva i Gästrikland, på Fjäderholmarna i Stockholm och på Häckeberga Slott i Skåne. Mer information om Mackmyra och Mackmyra Reserve hittar du på www.mackmyra.se. För mer information kontakta: Magnus Dandanell, VD, magnus@mackmyra.se, 08-55 60 25 80 Lars Lindberger, Pressansvarig, lars@mackmyra.se, 08-55 60 25 85 eller 070-756 98 10 Mackmyra Svensk Whisky AB utvecklar, tillverkar och marknadsför Sveriges första maltwhisky. Vår vision är att vara det naturliga valet för nya whiskyupplevelser. Verksamheten bedrivs på natursköna Mackmyra Bruk i Gästrikland, mellan Gävle och Sandviken. Mackmyras destilleri är även ett uppskattat besöksmål och plats för events och företagsarrangemang.

• Finans, aktier, privatsparande