M-Files anställer Jimmy Larsson för att öka partnerförsäljningen i Sverige

M-Files anställer Jimmy Larsson för att öka partnerförsäljningen i Sverige

M-Files har anställt Jimmy Larsson som Channel Manager i Sverige. Jimmy har lång erfarenhet från IT-branschen och kommer att arbeta både med befintliga partnersamarbeten och för att etablera nya. Satsningen görs för att fortsätta växa inom metadatadriven dokumenthantering. M-Files hjälper företag att öka produktiviteten och arbetskvaliteten genom att göra information enkel att hitta och använda.

– Jimmy är ett viktigt tillskott som förstärker M-Files och våra partners möjligheter på den svenska marknaden. Vi växer snabbt och ser goda möjligheter att fortsätta flytta fram positionen och öka den lokala närvaron. Jimmy har med sig en gedigen erfarenhet inom affärsutveckling och en bakgrund från SaaS-branschen som matchar M-Files och våra partner väldigt väl, säger Anders Edlund, RVP Nordic Sales, M-Files.

– Efter en gedigen introduktion är jag än mer övertygad om att M-Files har alla förutsättningar att fortsätta växa i Sverige. Här finns en robust organisation med ett starkt budskap och en innovativ plattform som kan effektivisera viktiga arbetsmoment. Jag känner mig väldigt inspirerad och ser fram emot att stärka M-Files närvaro på den svenska marknaden i nära samarbete med våra partner, kommenterar Jimmy Larsson.

Jimmy Larsson har cirka 20 års erfarenhet från olika SaaS-bolag och arbete med informationshantering och ECM (Enterprise Content Management) samt försäljning och marknadsföring.

Läs nyheten på M-Files hemsida»