Lynes Technologies tecknar samarbetsavtal med ReUnify Group

Lynes Technologies tecknar samarbetsavtal med ReUnify Group

Lynes Technologies tecknar samarbetsavtal med ReUnify Group som samlar molnbaserad infrastruktur, konsulttjänster, säkerhet och telefoni under ett och samma tak.

ReUnify Group innefattar ägarpartnern Sobro, it-partnern Retune, telekombolaget Tillmobil och Reswitch där de sistnämnda är varumärket som nu lanserar en egen Wholesale-lösning via lynes. Koncernens strategiska vision är att erbjuda en komplett helhetslösning inom IT-infrastruktur och telekom.

Då portföljen och kunderbjudandet skulle breddas sonderade ReUnify terrängen. Målet var en modern, operatörsoberoende plattform som stack ut från mängden.

- När Reunify Group sökte en kommunikationsplattform och sonderade marknaden så föll valet ganska snabbt på lynes då plattformen var operatörsoberoende, modern och skilde sig från övriga. För oss är det viktigt att hitta samarbetspartners som skapar värde för våra kunder, och som erbjuder det senaste på marknaden, säger Ronny Roos, styrelseordförande i ReUnify Group.

Ronny Roos, styrelseordförande ReUnify Group

Telekom och IT har blivit alltmer synonymt och kunder letar ofta efter en partner som har expertis inom båda områdena då gränserna mer eller mindre har suddats ut. Lynes plattform är en nyckelfärdig UCaaS-tjänst som också är redo för olika typer av integrationer via API vilket blir alltmer vanligt bland företag.

- I vårt nya samarbete med ReUnify Group är vi helt övertygade om att vi har träffat rätt, en utmanare inom IT och Telekom med gedigen erfarenhet av båda branscherna banar väg för succé säger Alexander Westlund, CEO på Lynes Technologies.

Alexander Westlund, CEO Lynes Technologies

Om Lynes Technologies

Lynes Technologies levererar framtidens kommunikation i deras UCaaS-plattform, med egna utvecklare har bolaget på två år gjort ett kraftigt avtryck på den svenska marknaden.

Plattformen som utvecklas i Norrköping inkluderar företagstelefoni, chatt, video, samarbete, integrationer, undersökningar och mer därtill. Lynes står för tekniken som säljs under whitelabel och via ett nätverk av återförsäljare.

Läs mer om Lynes Technologies här.

Om ReUnify Group

ReUnify Group innefattar, förutom Retune och Tillmobil, också bolaget Reswitch som driver en modern molnbaserad växellösning. Omsättningen innevarande år beräknas till ca 170 MSEK med strax över 100 medarbetare. Gruppen kommer att ha en gemensam ledning bestående av Farzad Aghazadeh (CEO), Sven Fornling (CFO), Briar Karim och Ronny Roos (Styrelseordförande).