Nya satsningar på Frisk- & Hälsovård på Lundsbrunn Resort & Spa

Lundsbrunn Resort & Spa växer och har höga ambitioner om att återigen bli en naturlig plats i Skaraborg inom ramen för hälso & friskvård men även en mötesplats för skönhetsvård av olika slag. Vi satsarnu vidare på nya samarbeten tillsammans med företag eller för den som funderar på att starta eget inom: Sjukgymnastik, Läkare med egen läkarmottagning, Nagel- & Hudvårdsterapeuter, Samtalsterapeuter, Frisörer, Laserbehandlingar, m.fl.. Vi har idag en naprapat, Naprapat Ove, och fothälsa, Annas Fothälsa som externa partners i Lundsbrunn och vi vill fylla på med många fler i Teamet! Våra idag externa partners ser positivt på att ha sin verksamhet på Lundsbrunn Resort & Spa där ett naturligt flöde av människor passerar varje dag. Etablerade företag på andra orter kan därmed också hitta nya kundkretsar genom att hyra in sig hos Lundsbrunn Resort & Spa.

Färdiga affärsförslag inklusive 12st behandlingsrum finns redan idag tillgängligt i Lundsbrunn!

Intresserad? Maila då vår VD Rickard Bender på: rickard.bender@lundsbrunn.se så berättar han mer om upplägget det är också av vikt för oss att du är rätt person som har lätt för att samarbeta med övriga terapeuter & partners då vi jobbar tillsammans för att utveckla vår gemensamma verksamhet här på Lundsbrunn Resort & Spa

• Sjukdomar

• skönhetsvård
  • terapeuter
  • spa
  • sjukgymnastik
  • kurort
  • läkarmottagning

• Västra Götaland

Lundsbrunn Resort & Spa, tidigare Lundsbrunns kurort har, med sina 16 fastigheter och kringliggande parkanläggning med kyrka och brunn ifrån 1724, en anrik historia där människor under flera århundraden mötts och njutit av härlig miljö, rekreation och god mat. Under åren har anläggningen hela tiden utvecklats och i mitten av 80-talet byggdes den nuvarande större spaavdelningen.

I början av 90-talet anlades en golfbana i Lundsbrunn som idag är välrenommerad och drivs av den lokala golfklubben. Under senaste året har det även tillkommit ett padelcenter som drivs av lokala entreprenörer. Under senare år även olika turismaktiviteter startats upp i området och gett ett rejält uppsving för både Lundsbrunn och Kinnekulle-området.

Lundsbrunn Resort & Spa ligger vid Kinnekulles fot, ett stenkast ifrån E 20 mellan Skara och Götene, mitt emellan Sveriges två största sjöar Vänern och Vättern.

Verksamheten ägs sedan januari 2019 av de lokala entreprenörerna Christer Kjellner och Erling Gustavsson som har sin bas i Skara. Företagen Astro Sweden och PN Jakt ingår också i koncernen.

Rickard Bender