Mästargasellföretaget Xeamit flyttar in i det gamla polishuset på Farbror Melins torg i Linköping.

Xeamit flyttar in i det anrika huset vid torget

Xeamit blir den andra hyresgästen att flytta till Repslagaregatan 17 och det q-märkta huset vid Farbror Melins torg. Lundbergs Fastigheter genomför just nu en varsam renovering av fastigheten som byggdes som polishus redan 1944. Xeamit och Sigma är hyresgästerna och i närtid kontorsgrannarna som kommer att dela på det anrika huset, som nu återigen är fullt uthyrt.

Xeamits nya kontor i Linköping rymmer runt 40 arbetsplatser på en yta om 560 kvadratmeter. I källarplanet, i den tidigare polis-gympasalen, kommer det att finnas ett väl tilltaget gym med omklädningsrum. Det nya kontoret blir en viktig pusselbit i företagets fortsatta utvecklingsresa.

- Att kunna erbjuda ett attraktivt kontor med mervärden som får våra medarbetare att trivas och vilja komma till kontoret är väldigt viktigt för oss, säger Helena Rosengren, konsultchef. Kontoret är lika mycket en mötesplats som en arbetsplats och vi lägger stor vikt vid de mjuka värden som vi tror hjälper oss att både behålla och locka till oss den kompetens vi behöver för att fortsätta utvecklas, avslutar Helena.

- Kontorets roll har förändrats de senaste åren och det är spännande att se hur fler och fler bolag ser kontoret som en viktig del av sitt varumärkesbygge och företagskultur, säger Elisabeth Falk Olander, kommersiell uthyrare på Lundbergs Fastigheter. Xeamit och Sigma är två spännande bolag som verkligen ligger i framkant, både inom sin bransch och som arbetsgivare – de passar perfekt in i det nya kapitlet av det ”gamla polishusets” historia, fortsätter Elisabeth.

Xeamit grundades 2016 och erbjuder konsulttjänster för affärssystem med tyngdpunkt på IFS. Bolaget har idag drygt 30 konsulter med kontor i Linköping och Stockholm. 2024 utsågs bolaget till Mästargasell av Dagens industri, en utmärkelse som ges till bolag som har utsetts till Gasellföretag tre gånger eller fler. Xeamit flyttar in i sina nya lokaler i mars 2025.

Kontaktperson Xeamit:
Helena Rosengren, konsultchef Xeamit AB