Pressinbjudan Kunskapsparkens växthus ska fyllas av odlare och föreningsliv

Pressinbjudan Kunskapsparkens växthus ska fyllas av odlare och föreningsliv

Lunds kommun hälsar represntanter från massmedia välkomna till en pressvisning av Kunskapsparkens två nya växthus, som precis är färdigbyggda. Pressträffen hålls den 11 september klockan 9.00.

Tid: Onsdagen den 11 september kl. 9.00.

Plats: Växthusen i Kunskapsparken i Brunnshög, (ingången vid Utmarksvägen närmast)

Medverkande:

Louise Rehn Winsborg (M), ordförande tekniska nämnden, Karl-Oscar Seth, stadsträdgårdsmästare, Karin Sjölin, landskapsarkitekt, Lunds kommun, Janine Österman, odlingssamordnare, Lunds kommun och Ann-Charlotte Bengtsson, ordförande Brunnshögs odlarförening.

Kunskapsparkens odlingsområde

Nu har Kunskapsparkens odlingsområde kompletterats med två växthus. Det ena är ett kallväxthus som i första hand är avsett för odling. Det andra är ett varmväxthus, som är utrustat för möten och workshops året runt. Verksamheten drivs av odlingsföreningarna i området i samverkan med Lunds kommun.

Kunskapsparkens odlingsområde är Lunds kommuns största odlingsområde för fritidsodling. Här finns cirka 130 odlingslotter fördelade på 12 kvarter. Dessa lotter arrenderas ut till medlemmar i Brunnshögs odlarförening. Resterande odlingsytor, ca 1000 kvm, disponeras av föreningar och verksamheter som bedriver pedagogisk, terapeutisk och socialt inriktad odling.

Anmälan

Vänligen anmäl ert deltagande via e-post till press@lund.se eller telefon: 046-359 49 00.