The Evangelicals (US) till Skandinavien

21 maj - Stockholm, Debaser Slussen 23 maj - Göteborg, Pusterviksbaren 24 maj - Köpenhamn, Loppen Evangelicals är en kvartett från psykopopens hemstad Oklahoma där t.ex. Flaming Lips också har skruvat ihop sitt sound. Sångaren Josh Jones förklarade innan andra fullängdaren "Evening Descends" släpptes att hans intention var att det skulle låta som Marvin Gaye i symbios med Rocky Horror Picture Show. Josh Lyckades mer än väl och det är med skräckblandad förtjusning jag tar mig igenom skivan som bäst beskrivas som ett besök på spökhuset där sånger om droger, zombies och mentalsjukdom överfaller en iklädda indiepophuvor. "Evening Descends" har redan blivit utnämnda till ett av årets mest uppfinningsrika och viktigaste album av bl.a. Berkeley Place där band som The Cure och Arcade Fire också finns med. Det har dessutom utlovats av bandet själva att liveframträdarna inte är något annat än en fullständigt spöklik tillfredsställelse! HEMSIDA www.myspace.com/evangelicals BILJETTINFORMATION Stockholm. DIREKTLÄNK TILL BILJETTKÖP Lugerbiljetter säljs på www.luger.se/biljetter. Biljetterna säljs även på Pet Sounds, Record Hunter, Sound Pollution och Debaser. Göteborg. Pusterviksbiljetter: 031-13 06 80, www.pusterviksbiljetter.com, Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se Köpenhamn. Billetnet 70 15 65 65 www.billetnet.dk – Sex Beat 33 12 82 92 Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@luger.se Hemsida: www.luger.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00