RUFUS WAINWRIGHT (CAN)

30 juni – Stockholm, Stockholms Universitet / Accelerator 1 juli – Göteborg, Trädgår’n Fina orkesterarrangemang, tänkande texter och genialisk komponerad musik. Rufus kommer från en familj med CV av rang. Föräldrarna är Loudon Wainwright III och Kate McGarrigle och syster är Martha Wainwright, riktigt imponerande. Med Rufus själv imponerar mest. Utrustad med bara flygel och gitarr skulle han nog ta mig fan kunna ta sig an ett världskrig och gå vinnande ut ur striden. Man lyssnar, man tänker efter och man tar åt sig. Sofistikerat, teatralt och magiskt. Missa inte Rufus två sverigespelningar, 30 juni på Accelerator i Stockholm och 1 juli på Trädgår’n i Göteborg. HEMSIDA www.rufuswainwright.com BILJETTINFORMATION Biljetterna till Göteborgsspelningen släpps imorrn torsdag 3 april. Pusterviks biljetter: 031-13 06 80, www.pusterviksbiljetter.com, Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se Biljetter till Accelerator i Stockholm köper du via www.ticnet.se eller www.luger.se/accelerator Lugerinc AB Box 4276 102 66 Stockholm E-post: info@luger.se Hemsida: www.luger.se Telefon: +46-(0)8-578 679 00