RANDY

23 oktober - Stockholm, Debaser Slussen/What We Do Is Secret (förband Baboon Show)
24 oktober - Göteborg, Sticky Fingers

"You Can't Keep A Good Band Down" proklamerade Randy med sin tredje skiva som kom 1998, och de hade inte kunnat säga det bättre. Det är något alldeles speciellt med band som Randy. De har kört sin version av punkrock sedan starten av 90-talet och de har bara blivit bättre och bättre. Kombinationen av snabb punk och sing-a-long-melodier är svårt att slå, framför allt live. De trotsar helt enkelt naturen och fortsätter spela grymt bra och dansanta punkrockdängor att skaffa nya blåmärken till. År efter år.

De nådde den stora allmänhetens öron med femte skivan "Welfare Problems" genom sin medverkan med låten "X-Ray Eyes" i filmen "Smala Sussie". Randy har aldrig vikt sig från sin ursprungsidé, att spela musik från hjärtat, musik att ha roligt till, vilket lett till en trogen skara fans som de aldrig sviker. De senaste åren har spelningarna inte stått som spö i backen direkt, så det är med stor glädje vi presenterar Randy på Debaser Slussen. Randy - The Band!

BABOON SHOW
Ibland är det så skönt när man hör någon be folk dra åt helvete för att deras politiska värderingar suger. Baboon Show gör det mest hela tiden. Att de dessutom gör det ackompanjerat av klockrena punkrock-låtar med stora bitar pop, gör det hela svårslaget. Att de även är ett grymt bra liveband som bjuder på sig själva fullt ut gör det nästan för bra. Bara en sån sak som att de bildades i Stockholm 2003 som ett renodlat liveband, där varje spelning ledde till två nya, vilket i sin tur ledde till att National plockade upp dem i sitt stall. Grymt. Sedan dess har det rullat på och de har släppt tre album på fyra år, även det är ju en bedrift i sig. Du bör alltså inte missa detta om du gillar bra grejer.

LYSSNA

Baboon show på Spotify

Randy på Spotify

BILJETTER

Stockholm. 100kr inget förköp.
Göteborg. Inget förköp.

HEMSIDOR