N*E*R*D (US)

8 december - Stockholm, Cirkus

Pharrel Williams och Chad Hugo är den mest revolutionerande producentduon sedan Quincy Jones och Rod Temperton lade doo-wops bakom en mycket ung Michael Jackson. Med sin digitala musikpalett och helt vilda fantasi har de använt sin bakgrund i hiphopen och sin känsla för riktig rock till att spotta ur sig succéproduktioner inom alla möjliga genrer. Exempel som rap med Jay-Z och Bhusta Rhymes, pop med Britney Spears och Justin Timberlake och R'n'B med Usher går inte att fnysa åt.

Men det är The Neptunes. I sällskap med Shay Haley är Pharrell och Chad Hugo N*E*R*D, en trio som konstant bryter ny mark. 2002 kom succéalbumet "In Search of..." med några av 00-talets största hittar i "Provider", "Lapdance" och "Rockstar". 2004 kom "Fly or Die" med bland annat "She Wants to Move". Det råder ingen tvekan om att N*E*R*D har regerat dansgolven de senaste sex åren. Tidigare i år kom den senaste skivan "Seing Sounds" där Pharrell fortsätter att rocka som att det inte finns någon morgondag. Gränslöst experimenterande som resulterar i en helt jävla galen hip hop-pop-funk-rock som sveper med sig allt och alla i sin väg framåt.

I december kommer N*E*R*D till Sverige för att upprepa sommarens triumf på Way Out West, denna gång på Cirkus i Stockholm.

BILJETTER
DIREKTLÄNK TILL BILJETTKÖP
Cirkus 08-6601020, www.cirkus.se, Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet- och ATG-ombud i hela landet). 13-års åldersgräns.

HEMSIDA
www.n-e-r-d.com