Moneybrother på turné som trio

Moneybrother är synonymt med Anders Wendin. En kille som helst inte vilar. I somras presenterade han ett till stora delar helt nytt band på scen i samband med de exklusiva festivalspelningarna. Nu är det dags för en ny ommöblering.

I November drar Moneybrother ut på en kort turné i ett betydligt mindre format än vi är vana vid. På scenen finns en trio bestående av Anders själv på sång & gitarr, Henrik "Kisa" Nilsson på bas, trummor, piano & sång samt Magnus Stinnerbom på fiol, gitarr, mandolin, sång, flöjt och gud vet vad. Färre människor, fler instrument, intimare spelställen.

Magnus Stinnerbom är helt ny i sammanhanget men trots sin relativt unga ålder gammal i gården på folkmusiksidan. Aktiv som få som medlem i bl a Harv, Ale Möller Band, Outhouse Allstars och tidigare Hedningarna samt som kompositör, arrangör och producent. Musikansvarig och kompositör på värmländska Västanå Teater. Senast aktuell med musiken till uppsättningen av Peer Gynt, nyligen utgiven på CD.

"Kisa" Nilsson är en ung veteran och en halvkänd doldis. En fantastisk musiker som sätter varenda stämma klockrent och har det där örat som alla andra jävlar vill låna & äga.

Anders Wendins roll som låtskrivare, sångare, entertainer och publikdomptör är odiskutabel och väldokumenterad. Dock är det sällan vi får chansen att avnjuta det i ett sånt här intimt format. Den som lyckades pricka in nån av de enstaka triospelningarna han gjorde för många år sedan vet att det kan betyda något alldeles extra.

Tre vise män från Dalarna, Östergötland och Värmland respektive. Visst låter det mustigt. Och något mer i tiden än Stockholm, Göteborg, Malmö.

De utvalda platserna är:

1 november - Göteborg, Stenhammarsalen
2 november - Göteborg, Stenhammarsalen
3 november - Borås, Sagateatern
6 november - Norrköping, Skandiateatern
7 november - Falun, Stadsteatern
8 november - Stockholm, Södra Teatern
10 november - Stockholm, Södra Teatern
12 november - Oslo, Victoria Scene

BILJETTER
Göteborg. 290 sek + serviceavgift. Säljs via Göteborgs Konserthus 031-726 53 10 Pustervik: 031-13 06 80, www.pusterviksbiljetter.com & Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se.

Borås. 270 sek + serviceavgift. Säljs via www.ticnet.se samt ATG-ombud.

Norrköping. 300 sek + serviceavgift. Säljs via www.tickster.se, Vaxkupen samt Skandiateatern.

Falun. 295 sek + serviceavgift. Säljs via Falu Turistbyrå, Tel: 023-830 50 & www.ticnet.se samt ATG-ombud.

Stockholm. 300 sek + serviceavgift. Säljs via Södra Teaterns Biljettkassa 08-556 97 230, www.sodrateatern.com.

Oslo. 200 nok + serviceavgift. Säljs via Billetservice, www.billettservice.no eller 815 33 133.

HEMSIDOR
www.moneybrother.net