Med endast en vecka kvar till Åre Sessions släpps de sista artisterna!

Med endast en vecka kvar till Åre Sessions släpps de sista artisterna!

Mellan den 28 april och 1 maj 2022 är musik/-och skidfestivalen Åre Sessions tillbaka igen och idag släpps de sista artisterna samt speldagar. Från några av de folkkäraste artisterna i Sverige idag till våra största framtidslöften kan vi konstatera att festivalen är till för alla musikintresserade. På lineupen adderas Markus Krunegård, Bella Boo, Hanna Järver, Random Bastards DJ-set(Erk, Gonza-Ra, Academics & Jørg), Jelassi, Maxida Märak och Casper The Ghost.

Åre Sessions närmar sig med stormsteg och det firas med ett sista artistsläpp samt speldagar! På fredagen spelar Krunegård med ett vad vi redan nu kan tänka oss ett otroligt set! När Markus Krunegård hösten 2020 klev in i Så Mycket Bättre blev han till en av landets största och firade artister och med sina välsvarvade texter och unika uttryck har han sålt ut turné efter turné efter sin standard för hur pop på svenska ska låta.

Det kreativa kollektivet och Mästerbottens finest, Random Bastards, firar 20 år tillsammans. År 2002 sammanfördes dem i Norrlands Umeå via sitt gemensamma intresse för film, musik, snow och skateboarding. Idag bemästrar det kreativa kollektivet allt ifrån att producera musik och att styra skivbolag till att skapa event, kläder och konst. De avslutar festivalen på söndagen med ett unikt DJ-set av Erk, Gonza-Ra, Academics och Jørg.

Med det succéartade upplägget att besökarna får en festivalbiljett på köpet av liftkortet, har Åre Sessions under sina tidigare upplagor lockat runt 10 000 besökare varje år. Med fokus på att boka den nordiska musikscenens främsta namn har festivalen lyckats bli ett hett namn i musiksverige under de få år som Sessions har varit aktiv. På scen kan ni bland andra se: Thåström, Miriam Bryant, The Hellacopters Mona Masrour, BENEE (NZ) och A36.

Utöver en gedigen linuep av artister kommer även ett dussintals DJ’s att spela runtom i Åre på de olika spelställena. Även nytt för i år är att Red Bull kurerar en scen under festivalen där de bokat tre av hiphop-Sveriges mest intressanta namn idag: Jae, ADAAM och Greekazo.

Torsdag 28/4:

Ros
Storken & Storkenland

Söndag 1/5:
Random Bastards DJ-set (Erk, Gonza-Ra, Academics & Jørg)

Kategorier

Luger arrangerar konserter med svenska och internationella akter i Sverige och Norden. Luger är även en bokningsagentur för svenska och internationella artister, liksom arrangör av festivalerna Way Out West, Åre Sessions, Stockholm Music & Arts och Popaganda.